Beneficiile parfumarii in centrele medicale
- Asocieri olfactive involuntare
Diversitatea aromelor ne permite sa alegem parfumul in functie de specificul activitatii desfasurate. Intrucat mirosul este legat de memorie, clientii isi vor aminti multa vreme experientele placute prin asocierea involuntara dintre parfum si ceea ce vad sau ating.
- lmpresii multisenzoriale
Industria medicala trebuie sa se asigure ca pacientii se simt confortabil in mediu spitalicesc si vor repeta interactiunile cu practicile medicale. Acesta este o sarcina dificila, avand in vedere natura activitatii, majoritatea pacientilor fiind anxiosi sau stresati cu privire la un consult stomatologic sau o examinare a medicului. Mirosul aspru de detergenti sau dezinfectanti contribuie la starea neplacuta.
Folosind un parfum linistitor declansam un raspuns emptional, astfel incar experienta din sala de asteptare va fi mai putin traumatizanta.
Aromatizarea are un efect pozitiv asupra pacientilor cu privire la gradul de curatenie si confort personal. Uleiurile esentiale rasfata simturile revitalizand aerul cu proprietatile benefice antibacteriene.
Dupa vedere, mirosul este cel mai important dintre toate cele cinci simturi ale noastre.
Capacitatea olfactiva a unei femei este mai puternica comparativa cu a unui barbat.
Toti beneficiem de propria identitate olfactica (miros), acesta putand fi catalogat ca o amprenta.
Starea de spirit se imbunatateste cu pana la 40% atunci cand suntem expusi la arome placute.
5% din emotiile noastre sunt declansate de miros.
Erorile de concentrare au lost reduse cu pana la 54% atunci cand se folosesc parfumuri de lamaie/citrice.
Ce gandesc clientii cu privire la parfumarea profesionala
35% dintre clienti spun ca mirosul este primul lucru pe care Ie atrage atentia atunci cand intra intr-un centru comercial.
S-a confirmat faptul ca sunt de 35 de ori mai multe sanse ca un client sa-si aminteasca un miros decat ceea ce aude, vede sau atinge.
In salile aromatizate, clientii pot petrece cu pana la 45% mai mult timp decat in cele nearomatiza- te, fara a creste gradul de disconfort
Aromatizarea ajuta la imbunatatirea memoriei de identificare a brand-ului si duce la fidelizarea clientilor.